Opakowanie to temat tak często pomijany, gdy mowa o brandingu. A przecież piękne wieko paczki to podkreślenie ekskluzywności wyjątkowych wyrobów, a nawet jest wyrazem szacunku skierowanym do klienta. Z kolei funkcjonalność i solidna konstrukcja opakowania uwyraźnia profesjonalizm firmy. Jak zbudować odpowiednie customer experience z unboxingu i jak wybrać odpowiedni kartonik do przechowywania tych najdrobniejszych elementów i wyrobów?

 

Małe opakowania - do czego można je wykorzystać?

Nasza działalność nie skupia się jedynie na produkcji dużych kartonów tekturowych do pakowania wielkogabarytowych towarów, ale także na wytwórstwie małych kartoników na specjalne potrzeby. Części elektroniki, biżuteria, elementy zapasowe, kable, próbki produktów, gadżety marketingowe - przykładów nie brakuje i można je wymieniać w nieskończoność. Podstawą pakowania jest zawsze dopasowanie wielkości kartonu do rozmiaru towaru. W za dużym pudełku elementy drobne mogłyby się pogubić w trasie, splątać i uszkodzić. Inwestycja w optymalnych rozmiarów wyroby opakowaniowe zawsze jest korzystna, ponieważ pozwala pozbyć się ryzyka strat na wartości produktów, wynikających z niewłaściwego przygotowania ich do wysyłki.

 

Customer experience to działanie wieloaspektowe. Buduje się je m.in. poprzez jakość produktów, wysoki poziom obsługi klientów, projektowanie UX, a także właśnie poprzez budowanie strategii komunikacji. Jednym z jej elementów jest wygląd paczek. Rozpakowanie przesyłki dość często wiąże się z poczuciem ekscytacji, nawet jeśli doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, co znajduje się w środku. Osoba zamawiająca biżuterię w sklepie online, zapewne będzie liczyła także na piękny wygląd opakowania, szczególnie jeśli jest to kosztowny wyrób jubilerski z wyższej półki. Bez wielu warstw nieestetycznego czarnego stretchu i zbyt dużej ilości słabej jakości wypełniaczy. Nawet małe pudełka tekturowe muszą albo zachwycać swoim wyglądem, albo chociażby prezentować się po prostu schludnie. Ten pierwszy kontakt klienta z marką jest szczególnie znaczący, dość często przesądza o tym, czy dany konsument wróci do sklepu na ponowne zakupy.

 

Personalizacja małych opakowań

Estetyka pakowania zależy przede wszystkim od charakteru towaru. Wyobraźmy sobie wspomniane wyżej spinacze biurowe - miniaturowy kartonik fasonowy i taśma w zupełności wystarczą do tego, by do klienta dotarł cały ich zestaw. Na wieczku można wykonać jedynie prosty nadruk, dotyczący parametrów czy informacji o producencie. Ale, gdy mowa jest o bieliźnie bądź kosmetykach, warto sięgnąć po propozycje opakowań podkreślających ekskluzywność. Możemy tu zastosować nadruk w pełnej gamie kolorów CMYK, a do tego uszlachetnienia. Naszą nową ofertą jest umieszczenie wstawek metalizowanych za pomocą hot-stampingu w kolorze z palety Pantone® 871 C Gold, czyli farby imitującej złoto. Wytłoczenia nadają tu trójwymiarowego charakteru i zapewniają pozytywne wrażenia u konsumenta. Tę ofertę na małe pudełka kartonowe docenią na pewno producenci odzieży, właściciele firm jubilerskich, sklepów z modnymi dodatkami, wszyscy wytwórcy wyrobów jakości premium.

 

Małe pudełka to sposób na nietuzinkową prezentację

Jak jeszcze można podkreślić znaczenie i wartość pakowanego przedmiotu? Wychodzimy z założenia, że nawet małe opakowania kartonowe powinny przyciągać wzrok klientów. Oprócz nadruków można zastosować tu okienka wizyjne. Dzięki nim klient zobaczy fragment zawartości, bez konieczności otwierania. To doskonały produkt do pakowania odzieży czy akcesoriów tekstylnych. Opakowanie z okienkiem jest świetnym wyborem w kwestii pakowania produktów, które ze względu na swój ekskluzywny charakter nadają się na upominek. Doskonałe, jeśli chodzi także o pakowanie ozdób, na przykład bombek czy czubków na choinkę. Można je również wykorzystać do różnych akcji promocyjnych, na przykład jako opakowanie do niewielkich gadżetów dostarczanych bonusowo przy okazji większego zamówienia.

 

Małe pudełko to ekonomiczny i ergonomiczny wybór

W dobie dużego zagrożenia środowiskowego każdy konsument docenia rozwiązania proekologiczne. Do produkcji kartonów o niewielkim rozmiarze wykorzystuje się znacznie mniej tektury w porównaniu do większych opakowań. To przekłada się z kolei na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych i redukcję odpadów. Poza tym zajmują mniej miejsca w magazynie lub w transporcie, dlatego ergonomiczne. Tak jak każde opakowanie z tektury, małe kartoniki nadają się do recyklingu. Są także biodegradowalne. A zatem, choć tak małe i niepozorne, z łatwością mogą stać się częścią obiegu wtórnego lub powrócić do ekosystemu.

 

Małe opakowania są niepozorne, ale odgrywają znaczącą rolę w świecie dostaw. Ich urok tkwi właśnie w niedużych rozmiarach, ponieważ wzbudzają ciekawość konsumenta. Umieszczenie na nich nadruków czy różnych elementów dodatkowych sprawia, że stają się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Filtry

Nadchodzące wydarzenia branżowe

Warsaw Pack 2024 - Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań
23-25.04.2024 Nadarzyn

O nas

Szyby Rycerskie 22e,
41-909 Bytom

biuro

 

Chcesz zamówić kartony?

Skontaktuj się z nami!

+48 509 860 119

lub wyślij formularz

Chcesz poznać kosztorys Twojego zamówienia?

Wycenimy Twój projekt w 24h

Waps-Kart Sp. z o.o. Sp. k.

Szyby Rycerskie 22e
41-909 Bytom
NIP: 6452293937
REGON: 277986584

Certyfikat FSC

Logo certyfikatu FSC

Sekretariat

tel./fax: +48 32 284 96 54

tel.: +48 32 380 20 61

tel. kom.: +48 505 102 906

czynne od 7:00 do 15:00

Adres e-mail

  • biuro
  • sekretariat
  • wyceny

POLSKA:

Grzegorz Sadowski
+48 509 860 119 | grzegorzsadowski
Sebastian Opeldus
+48 537 858 000 | sebastianopeldus
Oliwia Borkowska
+48 500 689 241 | oliwiaborkowska

NIEMCY:

Heinrich Warzecha
+49 176 42673270 | heinrichwarzecha

CZECHY:

Ondřej Šalbut
+420 777 191 984 | ondrejsalbut

Projekty i realizacje

Grzegorz Świerkosz +48 509 860 118

Grzegorz Sadowski +48 509 860 119

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies