Trendy w opakowaniach dla e-commerce

Czasy, w których kartony pełniły wyłącznie funkcję ochronną i transportową, odchodzą w niepamięć. Współcześnie opakowanie tekturowe to dla branży e-commerce kolejny nośnik marketingowy, za pomocą którego można przyciągnąć uwagę klienta i zadbać o jego pozytywne doświadczenia zakupowe. Poznaj wiodące trendy w opakowaniach wysyłkowych i produktowych dla e-sklepów.

 

Trend antyplastikowy

Poczucie konieczności prowadzenia działań na rzecz ochrony środowiska na dobre zagościło w świadomości współczesnych konsumentów. Według badania wykonanego przez SW Research wynika, że robiąc zakupy, zastanawiamy się, co następnie zrobimy z pozostałym opakowaniem (takiej odpowiedzi udzieliło 46,1% ankietowanych). W dodatku okazuje się, że coraz ważniejszy jest dla nas materiał, z którego wykonane zostało opakowanie produktu. Zgodnie z przeprowadzonym badaniem 50,3% ankietowanych decyduje się na zakup opakowań, które wykonano z materiałów odnawialnych.

 

Na ten trend reagują zarówno producenci opakowań, jak i marki obecne w branży e-commerce. Teraz kiedy dąży się do tego, by zminimalizować wykorzystywanie tworzyw sztucznych, opakowania tekturowe zdają się jednym z lepszych i najbardziej proekologicznych rozwiązań. Co ważne, stosowanie biodegradowalnych materiałów do produkcji opakowań wysyłkowych i kartonów produktowych, generuje stosunkowo niskie koszty i może przynieść firmie korzyści wizerunkowe.

 

Spersonalizowane opakowania kartonowe

Personalizacja to jeden z największych, obecnie funkcjonujących trendów w branży opakowań. Opakowania tekturowe stwarzają pod tym kątem niemalże nieograniczone możliwości. Prowadzisz sklep internetowy, chcesz bardziej zaangażować swoich klientów i zbudować z nimi trwałą relację? Pozwól im wziąć udział w projektowaniu pudełka wysyłkowego lub produktowego - naniesienie na opakowanie własnego nadruku, czy też sloganu nada zakupionemu przez klienta produktowi bardziej osobistego charakteru.

 

Wybór opakowań z nadrukiem to także dobra okazja do reklamy Twojego biznesu - możesz umieścić na nim logo firmy i w ten sposób, zwiększyć świadomość marki.

 

Minimalistyczny design

Mimo że opakowanie jest świetnym nośnikiem marketingowym, nie oznacza to, że powinniśmy przekazywać za jego pomocą, tak dużo informacji, jak jest to możliwe. Wręcz przeciwnie. Jednym z trendów obowiązującym we współczesnym e-commerce jest minimalizm. W niektórych przypadkach mniej naprawdę znaczy więcej - za pomocą stonowanego, gustownego designu opakowania możesz z powodzeniem przyciągnąć uwagę klienta.

 

kartony dla e-commerce - trendy
Minimalistyczne opakowania to jeden z największych trendów w branży e-commerce

 

Pamiętaj, wygląd opakowań wykorzystywanych w branży e-commerce jest równie ważny, co ich parametry techniczne. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule Opakowania kartonowe dla sklepów internetowych - jak zwiększyć sprzedaż za ich pomocą?

 

Lżejsze, tańsze i funkcjonalne opakowania

Badanie przeprowadzone przez WestRock dowodzi, że funkcjonalność opakowania jest niezwykle istotna. 60% osób biorących udział w ww. badaniu przyznało, że właśnie ze względu na jego funkcjonalność, zdecydowali się na ponowny zakup konkretnego produktu. Oznacza to, że jednymi z najbardziej pożądanych cech opakowań są m.in.:

  • bezproblemowe otwarcie,
  • mobilność (łatwe do przeniesienia),
  • łatwe przechowywanie.

Warto zaznaczyć, że odpowiedni projekt opakowania pozwala na szybsze spakowanie i rozpakowanie produktu, jego łatwiejsze i bezpieczniejsze magazynowanie, a także szybsze konfekcjonowanie oraz wysyłkę.

 

Opakowania Vintage - ukłon w stronę przeszłości

Nieco nostalgicznym akcentem na współczesnym rynku opakowań, są bardzo popularne w ostatnich czasach opakowania kartonowe retro. To kolejny dowód na to, że design odgrywa bardzo istotną rolę w procesie zakupowym. Po tego rodzaju opakowania chętnie sięga e-commerce, a przede wszystkim - przemysł kosmetyczny oraz spożywczy.

 

Pudełka retro są obecnie tak chętnie wybierane przez właścicieli sklepów internetowych, ponieważ wielu konsumentów utożsamia produkty vintage z bardzo wysoką jakością. To świetny sposób promocji m.in. limitowanej serii produktów, czy też produktów premium.

 

Zastanawiasz się, dlaczego kartony retro podbijają rynek opakowań? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule Opakowania kartonowe retro - zapraszamy do lektury!

 

Kartony dla sklepów internetowych w Waps-kart

Waps-kart to producent opakowań tekturowych z wieloletnim doświadczeniem w branży. Przygotowaliśmy dedykowaną ofertę kartonów dla e-commerce. Obsługujemy m.in. takie branże jak:

Naszym Klientom dostarczamy produkty wysokiej jakości - oferujemy szeroki wybór modeli i rozmiarów kartonów produkowanych z tektury litej bądź falistej. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą!

 

Filtry

Nadchodzące wydarzenia branżowe

Warsaw Pack 2024 - Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań
23-25.04.2024 Nadarzyn

O nas

Szyby Rycerskie 22e,
41-909 Bytom

biuro

 

Chcesz zamówić kartony?

Skontaktuj się z nami!

+48 509 860 119

lub wyślij formularz

Chcesz poznać kosztorys Twojego zamówienia?

Wycenimy Twój projekt w 48h

Waps-Kart Sp. z o.o. Sp. k.

Szyby Rycerskie 22e
41-909 Bytom
NIP: 6452293937
REGON: 277986584

Certyfikat FSC

Logo certyfikatu FSC

Sekretariat

tel./fax: +48 32 284 96 54

tel.: +48 32 380 20 61

tel. kom.: +48 505 102 906

czynne od 7:00 do 15:00

Adres e-mail

  • biuro
  • sekretariat
  • wyceny

POLSKA:

Grzegorz Sadowski
+48 509 860 119 | grzegorzsadowski
Sebastian Opeldus
+48 537 858 000 | sebastianopeldus
Oliwia Borkowska
+48 500 689 241 | oliwiaborkowska

NIEMCY:

Heinrich Warzecha
+49 176 42673270 | heinrichwarzecha

CZECHY:

Ondřej Šalbut
+420 777 191 984 | ondrejsalbut

Projekty i realizacje

Grzegorz Świerkosz +48 509 860 118

Grzegorz Sadowski +48 509 860 119

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies