Czasy, w których kartony pełniły wyłącznie funkcję ochronną i transportową, odchodzą w niepamięć. Współcześnie opakowanie tekturowe to dla branży e-commerce kolejny nośnik marketingowy, za pomocą którego można przyciągnąć uwagę klienta i zadbać o jego pozytywne doświadczenia zakupowe. Poznaj wiodące trendy w opakowaniach wysyłkowych i produktowych dla e-sklepów.
Trend antyplastikowy
Poczucie konieczności prowadzenia działań na rzecz ochrony środowiska na dobre zagościło w świadomości współczesnych konsumentów. Według badania wykonanego przez SW Research wynika, że robiąc zakupy, zastanawiamy się, co następnie zrobimy z pozostałym opakowaniem (takiej odpowiedzi udzieliło 46,1% ankietowanych). W dodatku okazuje się, że coraz ważniejszy jest dla nas materiał, z którego wykonane zostało opakowanie produktu. Zgodnie z przeprowadzonym badaniem 50,3% ankietowanych decyduje się na zakup opakowań, które wykonano z materiałów odnawialnych.
Na ten trend reagują zarówno producenci opakowań, jak i marki obecne w branży e-commerce. Teraz kiedy dąży się do tego, by zminimalizować wykorzystywanie tworzyw sztucznych, opakowania tekturowe zdają się jednym z lepszych i najbardziej proekologicznych rozwiązań. Co ważne, stosowanie biodegradowalnych materiałów do produkcji opakowań wysyłkowych i kartonów produktowych, generuje stosunkowo niskie koszty i może przynieść firmie korzyści wizerunkowe.
Spersonalizowane opakowania kartonowe
Personalizacja to jeden z największych, obecnie funkcjonujących trendów w branży opakowań. Opakowania tekturowe stwarzają pod tym kątem niemalże nieograniczone możliwości. Prowadzisz sklep internetowy, chcesz bardziej zaangażować swoich klientówi zbudować z nimi trwałą relację? Pozwól im wziąć udział w projektowaniu pudełka wysyłkowego lub produktowego - naniesienie na opakowanie własnego nadruku, czy też sloganu nada zakupionemu przez klienta produktowi bardziej osobistego charakteru.
Wybór opakowań z nadrukiem to także dobra okazja do reklamy Twojego biznesu - możesz umieścić na nim logo firmy i w ten sposób, zwiększyć świadomość marki.
Minimalistyczny design
Mimo że opakowanie jest świetnym nośnikiem marketingowym, nie oznacza to, że powinniśmy przekazywać za jego pomocą, tak dużo informacji, jak jest to możliwe. Wręcz przeciwnie. Jednym z trendów obowiązującym we współczesnym e-commerce jest minimalizm. W niektórych przypadkach mniej naprawdę znaczy więcej - za pomocą stonowanego, gustownego designu opakowania możesz z powodzeniem przyciągnąć uwagę klienta.
Minimalistyczne opakowania to jeden z największych trendów w branży e-commerce
Badanie przeprowadzone przez WestRock dowodzi, że funkcjonalność opakowania jest niezwykle istotna. 60% osób biorących udział w ww. badaniu przyznało, że właśnie ze względu na jego funkcjonalność, zdecydowali się na ponowny zakup konkretnego produktu. Oznacza to, że jednymi z najbardziej pożądanych cech opakowań są m.in.:
bezproblemowe otwarcie,
mobilność (łatwe do przeniesienia),
łatwe przechowywanie.
Warto zaznaczyć, że odpowiedni projekt opakowania pozwala na szybsze spakowanie i rozpakowanie produktu, jego łatwiejsze i bezpieczniejsze magazynowanie, a także szybsze konfekcjonowanie oraz wysyłkę.
Opakowania Vintage - ukłon w stronę przeszłości
Nieco nostalgicznym akcentem na współczesnym rynku opakowań, są bardzo popularne w ostatnich czasach opakowania kartonowe retro. To kolejny dowód na to, że design odgrywa bardzo istotną rolę w procesie zakupowym. Po tego rodzaju opakowania chętnie sięga e-commerce, a przede wszystkim - przemysł kosmetyczny oraz spożywczy.
Pudełka retro są obecnie tak chętnie wybierane przez właścicieli sklepów internetowych, ponieważ wielu konsumentów utożsamia produkty vintage z bardzo wysoką jakością. To świetny sposób promocji m.in. limitowanej serii produktów, czy też produktów premium.
Zastanawiasz się, dlaczego kartony retro podbijają rynek opakowań? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule Opakowania kartonowe retro - zapraszamy do lektury!
Kartony dla sklepów internetowych w Waps-kart
Waps-kart to producent opakowań tekturowych z wieloletnim doświadczeniem w branży. Przygotowaliśmy dedykowaną ofertę kartonów dla e-commerce. Obsługujemy m.in. takie branże jak:
Naszym Klientom dostarczamy produkty wysokiej jakości - oferujemy szeroki wybór modeli i rozmiarów kartonów produkowanych z tektury litej bądź falistej. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą!
Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies.
Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies