Opakowania kartonowe dla sklepów internetowych - jak zwiększyć sprzedaż za ich pomocą?

Atrakcyjne, wyróżniające się opakowanie produktu kupowanego w sklepie internetowym to absolutna podstawa. Równie istotna, co jego walory estetyczne jest także wytrzymałość materiału, z którego zostało wykonane. Odpowiednio wytrzymała struktura opakowania zapewnia produktowi należyte zabezpieczenie i gwarantuje, że dotrze on do klienta nieuszkodzony. Doradzamy, jakie opakowania najlepiej sprawdzą się w branży e-commerce i w jaki sposób mogą się przyczynić do zwiększenia sprzedaży.

 

Opakowania dla e-commerce

Ogromna konkurencja na rynku e-commerce wzmaga konieczność niebanalnego podejścia do klienta. Tym, co może wyróżnić nas na tle innych sklepów internetowych, jest m.in. opakowanie produktu. Oryginalne opakowanie wysyłkowe może zapisać się w świadomości klienta i być może w przyszłości skłonić go do ponownego skorzystania z naszych usług. W jego pamięci na pewno nie pozostanie standardowe pudełko, w którym to zamawiane produkty dostarczane są najczęściej. W celu zapewnienia użytkownikom e-sklepów wyłącznie pozytywnych doświadczeń podczas trwania procesu zakupowego, należy wziąć pod uwagę zarówno estetykę opakowania, jak i konkretne aspekty techniczne

 

Estetyka opakowania ma znaczenie - według badań przeprowadzonych przez Jabil w 2017 aż 95% specjalistów z branży wierzy, że opakowanie ma znaczący wpływ na doświadczenie użytkownika podczas dokonywania zakupów online. Co więcej, sprzedaż internetowa ma zupełnie odmienną specyfikę niż sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Różnice te wzmagają konieczność innego podejścia do klienta, czego świadomych jest coraz więcej firm, które umożliwiają zakup swoich produktów zarówno w sklepie, jak i online. Według Jabil większość - 56% przedsiębiorstw, odpowiednio różnicuje opakowania w zależności od kanału sprzedaży.

 

Nawet standardowy karton może zwrócić uwagę klienta, jeśli jego projekt zostanie odpowiednio przemyślany i dostosowany do jego przeznaczenia. Pudełko wysyłkowe może wyróżniać się niebanalnym kształtem, niestandardowym rozmiarem, czy też kolorem. Ciekawym rozwiązaniem mogą być także kartony z nadrukiem związanym z konkretną marką, który jest spójny z jej identyfikacją wizualną.

 

Warto zaznaczyć, że kartony wysyłkowe z powodzeniem ukrywają zawartość pudełka. Jest to bardzo istotne w sytuacjach, kiedy klient pragnie, aby jego zamówienie pozostało, w pewnym sensie, anonimowe. Dzięki opakowaniu z tektury zyskuje on pewnego rodzaju prywatność, której nie zapewniają przesyłki zapakowane w folię stretch, czy też kopertę bąbelkową - w takich przypadkach o wiele łatwiej można wyczuć zawartość. 

 

Jak zabezpieczać produkty podczas wysyłki?

Bardzo ważne są także aspekty techniczne opakowań używanych do wysyłki produktów przez sklepy internetowe. Ich wytrzymałość jest szczególnie istotna, ponieważ transportowane są w nich produkty różnego typu. Począwszy od ubrań, kosmetyków i książek, aż po rzeczy szczególnie kruche, które wskutek niewystarczającego zabezpieczenia, mogą zostać poważnie uszkodzone - takie jak elektronika, ceramika, czy też meble.

 

przygotowywanie produktu do wysyłki w sklepie internetowym
Odpowiednie zabezpieczenie zamówionego produktu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia, a tym samym - reklamacji

 

Dużym wyzwaniem logistycznym może być także konieczność spakowania do jednego pudełka wysyłkowego produktów o zróżnicowanych rozmiarach i wadze, wykonanych z odmiennych materiałów. Każde z nich może wymagać innego zabezpieczenia. Do najpopularniejszych metod należą:

  • wypełniacze do paczek - zapewniające przewożonym produktom odpowiednią amortyzację i ochronę przed wilgocią,
  • przekładki tekturowe - rozdzielające produkty, zapobiegające ich porysowaniu lub wgnieceniu - to najlepsze rozwiązanie w przypadku ceramiki, kubków i szklanek,
  • folia bąbelkowa lub koperty bąbelkowe - amortyzują delikatne produkty, zapobiegając ich potencjalnym uszkodzeniom.

Natomiast nie poleca się stosowania w tym celu foli stretch - nie dość, że nie zapewnia ona odpowiedniej ochrony, to odpakowywanie produktu może być dla kupującego dosyć uciążliwe. 

 

Wybór kartonu dla sklepu internetowego

Wybór kartonu do wysyłki produktów z e-sklepu powinien być uzależniony od gabarytów zamówionych rzeczy. Jeśli są lekkie, a ryzyko potencjalnych uszkodzeń towaru jest niskie, opakowanie z 3-warstwowej tektury powinno być wystarczające. W przypadku cięższych i delikatniejszych produktów należy postawić na karton z dodatkowym wzmocnieniem - takie opakowania są bardziej wytrzymałe i przygotowane na większe obciążenia. Co więcej, karton do wysyłki powinien być większy, przynajmniej o jeden rozmiar, od rzeczy, które mają być w nim przewożone. Nie zaleca się upychania kilku produktów w jak najmniejszym opakowaniu - takie rozwiązanie zwiększa ryzyko powstawania uszkodzeń mechanicznych i tym samym generowania większych kosztów z potencjalnych reklamacji.

 

Kartony dla sklepów online przyjazne dla środowiska

Coraz większą wagę przywiązuje się także do surowców, z których opakowania kartonowe są produkowane. Obecnie coraz więcej firm funkcjonujących w branże e-commerce, stawia na opakowania wysyłkowe, które są przyjazne dla środowiska. Wykorzystywanie w tym celu opakowań z tektury falistej, to sposób na wpisane się aktualnie obowiązujący, ekologiczny trend. Tego typu surowce są w pełni odnawialne, nadają się do recyclingu i istnieje możliwości ich ponownego wykorzystania.

 

Oferta opakowań dla branży e-commerce

Prowadzisz sklep internetowy i potrzebujesz trwałych opakowań, które wyróżnią Cię na tle konkurencyjnych firm? Skorzystaj z naszej oferty kartonów dla branży e-commerce. Zapewniamy wytrzymałe opakowania, które zostały wyprodukowane z najwyższej jakości surowców.

 

W zależności od Twoich potrzeb na zamówionym opakowaniu tekturowym możemy wykonać oryginalny nadruk, który wzbudzi pozytywne skojarzenia z marką i zwiększy zaufanie klienta do świadczonych przez Ciebie usług. Realizujemy także zamówienia na kartony wysyłkowe o niestandardowych wymiarach. Nasza oferta obejmuje również przekładki, wypełnienia i wkładki do paczek, dzięki którym Twoje produkty trafią do zamawiającego bez uszkodzeń.

 

Filtry

Nadchodzące wydarzenia branżowe

CCE International - 4. Międzynarodowe Targi Tektury Falistej i Opakowań Kartonowych

12.03.2019 - 14.03.2019
Monachium

O nas

Szyby Rycerskie 22e,
41-909 Bytom

wapskart

Chcesz poznać kosztorys Twojego zamówienia?

Wycenimy Twój projekt w 48h

Waps-Kart Sp. z o.o. Sp. k.

Szyby Rycerskie 22e
41-909 Bytom
NIP: 6452293937
REGON: 277986584

Adres e-mail

  • wapskart
  • wapsprojekty
  • wapskart.sekretariat
  • waps.wyceny

Biuro obługi Klienta

tel./fax: +48 32 284 96 54

tel.: +48 32 380 20 61

tel. kom.: +48 505 102 906

czynne od 7:00 do 15:00

Wyceny, projekty, realizacje

Wojciech Bielawski +48 500 689 241

Wojciech Kuczera +48 733 868 482

Grzegorz Sadowski +48 509 860 119

Grzegorz Świerkosz +48 509 860 118

Adam Giza +48 537 858 000

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności