Opakowania InPost, pocztowe i kurierskie - rodzaje, wymiary

Prowadzisz sklep internetowy? Oferujesz opcję wysyłki zamówienia do paczkomatu lub za pośrednictwem DHL, DPD lub Poczty Polskiej? Zadbaj o to, by Twoje opakowania spełniały określone wymagania względem rozmiarów. W naszym artykule zebraliśmy najważniejsze obostrzenia w zakresie rozmiarów przesyłek, które wprowadziły popularne firmy kurierskie. Przeczytaj i dowiedz się, jakie kartony najlepiej sprawdzą się w sprzedaży wysyłkowej.

 

Kartony wysyłkowe dla sklepu internetowego - jakie wybrać?

Wysyłka zamówionych produktów do klientów to proces, który wymaga bardzo dokładnego przemyślenia i odpowiedniego zaplanowania. Dobór właściwych opakowań wysyłkowych jest na tym etapie kluczowy. W końcu w bardzo dużym stopniu to właśnie kartony, w których będą przewożone produkty, odpowiadają za to, w jakim stanie zamówienie dotrze do klienta. To one chronią je przed uszkodzeniami (np. zarysowaniem, zgnieceniem) w trakcie transportu. Dlatego z jednej strony konieczne jest właściwe dopasowanie pudełek do typu oferowanych produktów i zabezpieczenie towaru wewnątrz paczki za pomocą wypełnień. Pamiętaj, że inne kartony lepiej sprawdzą się w przypadku elektroniki, a inne będą odpowiednie dla produktów spożywczych, czy części samochodowych.

 

Zastanawiasz się jaki model kartonów najlepiej nadaje się do sprzedaży wysyłkowej? Oczywiście wybór konkretnego rodzaju opakowań będzie uzależniony od typu produktów, które sprzedajesz. Jednak możemy wymienić kilka modeli, które obecnie najczęściej pełnią funkcję pudełek wysyłkowych:

  • kartony klapowe,
  • pudełka fasonowe,
  • kartony składane.

Ich konstrukcja, wytrzymałość, a także łatwość w personalizacji (możliwość dodania nadruku), sprawiają, że branża e-commerce bardzo chętnie wykorzystuje je do wysyłki produktów. Pamiętaj - dobór odpowiedniego opakowania pozwoli Ci dostarczyć paczkę bezpiecznie i zmniejszyć ryzyko potencjalnych reklamacji.

 

Przy wyborze kartonów wysyłkowych trzeba wziąć pod uwagę także przyzwyczajenia konsumentów, którzy jak wiadomo, cenią sobie swobodę wyboru - dotyczy to również wyboru opcji odbioru przesyłki. Obecnie zdecydowana większość sklepów internetowych realizuje wysyłkę towaru za pośrednictwem paczkomatów InPost, Poczty Polskiej, DHL, GSL, czy też DPD. Dlaczego trzeba wziąć to pod uwagę przy zamawianiu kartonów wysyłkowych dla swojego sklepu internetowego? Jest to tak istotne, ponieważ każda z wymienionych firm kurierskich wprowadziła własne obostrzenia, określające maksymalny rozmiar przesyłki. Dzięki takim zasadom proces sortowania paczek staje się łatwiejszy, a co za tym idzie - przesyłki mogą szybciej znaleźć się w rękach właścicieli. Jeśli chcesz korzystać z usług tych firm, Twoje pudełka wysyłkowe muszą być zgodne z wprowadzonymi przez nie ograniczeniami. Sprawdź, jakie rozmiary opakowań są aktualnie przez nie dopuszczane.

 

Opakowania InPost - gabaryty

Paczkomaty są z pewnością jedną z najczęściej wybieranych opcji odbioru przesyłki w przypadku sklepów internetowych. Za sprawą ich dużej dostępności to dla wielu osób bardzo komfortowa forma doręczenia paczki. Do skorzystania z tej opcji zachęca także stosunkowo niska opłata. Aby zaoferować swoim klientom wysyłkę do paczkomatu, koniecznie wyposaż się w dedykowane kartony InPost w odpowiednim rozmiarze.

 

kartony do paczkomatów
Kartony do paczkomatów muszą spełniać konkretne wymagania względem rozmiaru paczki

 

Firma InPost wprowadziła trzy podstawowe gabaryty paczek - mały, średniej wielkości i duży. Poniżej znajdziesz konkretne wymiary kartonów obowiązujące dla każdego z nich.

 

Gabaryt Maksymalny rozmiar paczki
A 8 x 38 x 64 cm
B 19 x 38 x 64 cm
C 41 x 38 x 64 cm

 

Dodatkowo, warto wiedzieć, że karton do paczkomatów InPost powinien być w kształcie prostopadłościanu. Waga paczki w każdym z gabarytów nie może przekraczać 25 kg.

 

Kartony DHL - wymiary i waga przesyłek

Sklepy internetowe bardzo często realizują usługę dostarczania paczek również za pośrednictwem kuriera DHL. Oto, jakie obostrzenia co do rozmiaru i wagi standardowych przesyłek krajowych wprowadziła ta firma:

 

Rodzaj przesyłki Wymiary Waga
Paczka super lekka Suma najkrótszego i najdłuższego boku opakowania nie przekracza 35 cm Max. 1 kg
Paczka lekka Suma najkrótszego i najdłuższego boku opakowania nie przekracza 75 cm Max. 10 kg
Paczka ciężka Suma najkrótszego i najdłuższego boku opakowania nie przekracza 180 cm Max. 31,5 kg

 

Kartony GLS - wymiary i waga paczek

Jeśli zdecydujesz się dostarczać przesyłki za pośrednictwem GLS, będziesz musiał dostosować się do następujących ograniczeń:

  • maksymalna długość przesyłki - 200 cm,
  • suma obwodu i najdłuższego boku przesyłki - max. 300 cm,
  • waga paczki - max. 31,5 kg (przesyłka krajowa) i max. 40 kg (przesyłka międzynarodowa).

 

Kartony DPD - wymiary i waga paczek

Jeśli chodzi o dostarczanie standardowych przesyłek za pośrednictwem DPD, wprowadzono następujące zasady:

  • max. długość paczki - 175 cm (z pudełka nie może wystawać żaden przedmiot),
  • suma długości, szerokości i wysokości przesyłki nie może przekroczyć 300 cm,
  • karton wysyłkowy jest w kształcie prostopadłościanu,
  • max. waga przesyłki - 50 kg.

 

Kartony pocztowe - standardowe gabaryty, waga

Sklepy internetowe często oferują także możliwość dostarczenia przesyłki za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej. Podobnie, jak w pozostałych firmach kurierskich, tak i w tym przypadku obowiązują konkretne ograniczenia względem wymiarów paczek.

 

Poczta Polska wyodrębniła następujące rozmiary standardowych przesyłek biznesowych.

 

Rodzaj Wymiary kartonu
XS 250 x 200 x 100 mm
S 300 x 250 x 150 mm
M 350 x 300 x 200 mm
L 450 x 350 x 250 mm

 

Kartony pocztowe muszą być zgodne także z poniższymi ograniczeniami:

  • max. suma długości trzech boków - 250 cm,
  • max. długość najdłuższego boku - 150 cm,
  • max. waga przesyłki - 30 kg.

 

Gdzie zamówić kartony wysyłkowe dla sklepu internetowego?

Prowadzisz sprzedaż wysyłkową i chcesz zamówić kartony do paczkomatów, pudełka pocztowe lub kurierskie? W Waps-kart wykonamy dla Ciebie opakowania spełniające wymagania wybranej przez Ciebie firmy kurierskiej. Realizujemy zamówienia na kartony wysyłkowe różnego typu - chętnie doradzimy Ci, który model najlepiej sprawdzi się w zależności od tego, jakie produkty oferujesz swoim klientom. Wykonujemy pudełka typowe oraz na wymiar, w których można bezpiecznie przewozić m.in. elektronikę, odzież, części samochodowe, kosmetyki, szkło i sprzęt AGD. Posiadamy rozbudowany, nowoczesny park maszynowy, który pozwala nam na realizację zamówień hurtowych. Nasze kartony zapewnią Twoim produktom właściwą ochronę, są łatwe do złożenia, a w dodatku bardzo estetycznie się prezentują. Zapraszamy do kontaktu!

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kartonów dla e-commerce, zapoznaj się z pozostałymi artykułami na naszym blogu:

 

Filtry

Nadchodzące wydarzenia branżowe

Warsaw Pack 2020 - Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań

3.03.2020 - 5.03.2020
Nadarzyn

O nas

Szyby Rycerskie 22e,
41-909 Bytom

wapskart

 

Chcesz zamówić kartony?

Skontaktuj się z nami!

+48 500 689 241

lub wyślij formularz

Chcesz poznać kosztorys Twojego zamówienia?

Wycenimy Twój projekt w 48h

Waps-Kart Sp. z o.o. Sp. k.

Szyby Rycerskie 22e
41-909 Bytom
NIP: 6452293937
REGON: 277986584

Adres e-mail

  • wapskart
  • wapsprojekty
  • wapskart.sekretariat
  • waps.wyceny

Sekretariat

tel./fax: +48 32 284 96 54

tel.: +48 32 380 20 61

tel. kom.: +48 505 102 906

czynne od 7:00 do 15:00

Wyceny

Wojciech Bielawski +48 500 689 241

Adam Giza +48 537 858 000

Projekty i realizacje

Grzegorz Świerkosz +48 509 860 118

Grzegorz Sadowski +48 509 860 119

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności