Opakowania InPost, pocztowe i kurierskie - rodzaje, wymiary
Opakowania InPost, pocztowe i kurierskie - rodzaje, wymiary
Prowadzisz sklep internetowy? Oferujesz opcję wysyłki zamówienia do paczkomatu lub za pośrednictwem DHL, DPD lub Poczty Polskiej? Zadbaj o to, by Twoje opakowania spełniały określone wymagania względem rozmiarów. W naszym artykule zebraliśmy najważniejsze obostrzenia w zakresie rozmiarów przesyłek, które wprowadziły popularne firmy kurierskie. Przeczytaj i dowiedz się, jakie kartony najlepiej sprawdzą się w sprzedaży wysyłkowej.
Opakowania kurierskie dla sklepu internetowego - jakie wybrać?
Wysyłka zamówionych produktów do klientów to proces, który wymaga bardzo dokładnego przemyślenia i odpowiedniego zaplanowania. Dobór właściwych opakowań wysyłkowych jest na tym etapie kluczowy. W końcu w bardzo dużym stopniu to właśnie kartony, w których będą przewożone produkty, odpowiadają za to, w jakim stanie zamówienie dotrze do klienta. To opakowania na paczki chronią je przed uszkodzeniami (np. zarysowaniem, zgnieceniem) w trakcie transportu. Dlatego z jednej strony konieczne jest właściwe dopasowanie pudełek do typu oferowanych produktów i zabezpieczenie towaru wewnątrz paczki za pomocą wypełnień. Pamiętaj, że inne kartony lepiej sprawdzą się w przypadku elektroniki, a inne będą odpowiednie dla produktów spożywczych, czy części samochodowych.
Opakowania do przesyłek kurierskich - szeroki wybór
Zastanawiasz się jaki model kartonów najlepiej nadaje się do sprzedaży wysyłkowej? Oczywiście wybór konkretnego rodzaju opakowań będzie uzależniony od typu produktów, które sprzedajesz. Jednak możemy wymienić kilka modeli, które obecnie najczęściej pełnią funkcję pudełek wysyłkowych:
Ich konstrukcja, wytrzymałość, a także łatwość w personalizacji (możliwość dodania nadruku), sprawiają, że branża e-commerce bardzo chętnie wykorzystuje je do wysyłki produktów. Pamiętaj - dobór odpowiedniego opakowania na przesyłki pozwoli Ci dostarczyć paczkę bezpiecznie i zmniejszyć ryzyko potencjalnych reklamacji.
Co wziąć pod uwagę, wybierając opakowanie na przesyłkę?
Przy wyborze opakowań wysyłkowych trzeba wziąć pod uwagę także przyzwyczajenia konsumentów, którzy jak wiadomo, cenią sobie swobodę wyboru - dotyczy to również wyboru opcji odbioru przesyłki. Obecnie zdecydowana większość sklepów internetowych realizuje wysyłkę towaru za pośrednictwem paczkomatów InPost, Poczty Polskiej, DHL, GSL, czy też DPD. Dlaczego trzeba wziąć to pod uwagę przy zamawianiu opakowań na przesyłki kurierskie dla swojego sklepu internetowego? Jest to tak istotne, ponieważ każda z wymienionych firm kurierskich wprowadziła własne obostrzenia, określające maksymalny rozmiar przesyłki. To ważne dla wyboru opakowania na przesyłki kurierskie.
Dzięki takim zasadom proces sortowania paczek staje się łatwiejszy, a co za tym idzie - przesyłki mogą szybciej znaleźć się w rękach właścicieli. Jeśli chcesz korzystać z usług tych firm, Twoje pudełka wysyłkowe muszą być zgodne z wprowadzonymi przez nie ograniczeniami. Sprawdź, jakie rozmiary opakowań są aktualnie przez nie dopuszczane.
Opakowania na przesyłki kurierskie - wymiary akceptowane przez przewoźników
Opakowania InPost - gabaryty
Paczkomaty są z pewnością jedną z najczęściej wybieranych opcji odbioru przesyłki w przypadku sklepów internetowych. Za sprawą ich dużej dostępności to dla wielu osób bardzo komfortowa forma doręczenia paczki. Do skorzystania z tej opcji zachęca także stosunkowo niska opłata. Aby zaoferować swoim klientom wysyłkę do paczkomatu, koniecznie wyposaż się w dedykowane kartony InPost w odpowiednim rozmiarze. Sprawdź, jakie opakowania do pakowania paczek będą dobre.
Kartony do paczkomatów muszą spełniać konkretne wymagania względem rozmiaru paczki
Firma InPost wprowadziła trzy podstawowe gabaryty paczek - mały, średniej wielkości i duży. Poniżej znajdziesz konkretne wymiary kartonów obowiązujące dla każdego z nich.
Gabaryt
Maksymalny rozmiar paczki
A
8 x 38 x 64 cm
B
19 x 38 x 64 cm
C
41 x 38 x 64 cm
Dodatkowo, warto wiedzieć, że karton do paczkomatów InPost powinien być w kształcie prostopadłościanu. Waga paczki w każdym z gabarytów nie może przekraczać 25 kg.
Kartony DHL - wymiary i waga przesyłek
Sklepy internetowe bardzo często realizują usługę dostarczania paczek również za pośrednictwem kuriera DHL. Oto, jakie obostrzenia co do rozmiaru i wagi standardowych przesyłek krajowych wprowadziła ta firma:
Rodzaj przesyłki
Wymiary
Waga
Paczka super lekka
Suma najkrótszego i najdłuższego boku opakowania nie przekracza 35 cm
Max. 1 kg
Paczka lekka
Suma najkrótszego i najdłuższego boku opakowania nie przekracza 75 cm
Max. 10 kg
Paczka ciężka
Suma najkrótszego i najdłuższego boku opakowania nie przekracza 180 cm
Max. 31,5 kg
Kartony GLS - wymiary i waga paczek
Jeśli zdecydujesz się dostarczać przesyłki za pośrednictwem GLS, będziesz musiał dostosować się do następujących ograniczeń:
maksymalna długość przesyłki - 200 cm,
suma obwodu i najdłuższego boku przesyłki - max. 300 cm,
waga paczki - max. 31,5 kg (przesyłka krajowa) i max. 40 kg (przesyłka międzynarodowa).
Kartony DPD - wymiary i waga paczek
Jeśli chodzi o dostarczanie standardowych przesyłek za pośrednictwem DPD, wprowadzono następujące zasady - zobacz, jakie wymiary powinno mieć opakowanie do wysłania paczki::
max. długość paczki - 175 cm (z pudełka nie może wystawać żaden przedmiot),
suma długości, szerokości i wysokości przesyłki nie może przekroczyć 300 cm,
opakowanie wysyłkowe jest w kształcie prostopadłościanu,
max. waga przesyłki - 50 kg.
Kartony pocztowe - standardowe gabaryty, waga
Sklepy internetowe często oferują także możliwość dostarczenia przesyłki za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej. Podobnie, jak w pozostałych firmach kurierskich, tak i w tym przypadku obowiązują konkretne ograniczenia względem wymiarów paczek.
Poczta Polska wyodrębniła następujące rozmiary standardowych przesyłek biznesowych.
Rodzaj
Wymiary kartonu
XS
250 x 200 x 100 mm
S
300 x 250 x 150 mm
M
350 x 300 x 200 mm
L
450 x 350 x 250 mm
Kartony pocztowe muszą być zgodne także z poniższymi ograniczeniami:
max. suma długości trzech boków - 250 cm,
max. długość najdłuższego boku - 150 cm,
max. waga przesyłki - 30 kg.
Gdzie zamówić kartony wysyłkowe dla sklepu internetowego?
Prowadzisz sprzedaż wysyłkową i chcesz zamówić kartony do paczkomatów, pudełka pocztowe lub kurierskie? W Waps-kart wykonamy dla Ciebie opakowania spełniające wymagania wybranej przez Ciebie firmy kurierskiej. Realizujemy zamówienia na kartony wysyłkowe różnego typu - chętnie doradzimy Ci, który model najlepiej sprawdzi się w zależności od tego, jakie produkty oferujesz swoim klientom. U nas masz gwarancję, że otrzymasz dobrej jakości, wytrzymałe i zgodne z wytycznymi danej firmy kurierskiej opakowanie do wysłania paczki.
Opakowania do przesyłek kurierskich
Wykonujemy pudełka typowe oraz kartony na wymiar, w których można bezpiecznie przewozić m.in. elektronikę, odzież, części samochodowe, kosmetyki, szkło i sprzęt AGD. Przede wszystkim realizujemy zamówienia oparte o zamówienie na konkretny wymiar - opracujemy wybrane opakowania kurierskie. Posiadamy rozbudowany, nowoczesny park maszynowy, który pozwala nam na realizację zamówień hurtowych. Nasze kartony zapewnią Twoim produktom właściwą ochronę, są łatwe do złożenia, a w dodatku bardzo estetycznie się prezentują. Pomożemy wybrać odpowiednie opakowanie na przesyłkę. Zapraszamy do kontaktu!
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kartonów dla e-commerce, zapoznaj się z pozostałymi artykułami na naszym blogu: